Qui Sóm?

L'Associació pel Benestar Personal i Desenvolupament de l'Autoconeixement i la Gestió de les Emocions: EL TALLER, es una organització sense ànim de lucre de recent creació que COMENÇA com UN SOMNI i que ES FA REALITAT: posar a l'abast de tothom els nostres coneixements adquirits amb la intenció de millorar el BENESTAR DE LES PERSONES, i contribuir al CANVI I BENESTAR SOCIAL que considerem ABSOLUTAMENT NECESSARI. Aquesta idea es gesta  i madura fins al seu neixement en:

•  Un grup de persones (majoritàriament joves) que ens trobem en una situació social en procés de canvi, la majoria de nosaltres ens trobem acabant cicles formatius i estudis universitaris, complementant-ho amb altres formacions, tot i que també comptem amb personal format. La realitat és que l’oferta de treball no és gaire elevada per això creiem que és hora de posar en pràctica el que hem après fins ara i presentar-nos a la societat com els emprenedors que som.

•  Que creiem que hem de connectar amb la nostra creativitat. Buscar quina és la nostra essència, què és allò que ens motiva a invertir un grapat d’hores i gaudir d’aquesta INVERSIÓ. I, a partir d’aquí, desplegar la nostra creativitat a altres persones i contagiar-les perquè també puguin trobar la seva.

“La ment és com un paracaigudes, no serveix de res sinó s’obre.”
Albert Einstein

Història del projecte

EL TALLER es constitueix legalment al Febrer d'enguany (2013), tot i que el somni es gesta a principis del 2011 en una necessitat de la Pilar Tobias (la nostra psicòloga) per fer quelcom amb tot el que ha aprés, i somiant amb formes de compartir-lo amb la major part de persones possibles. La Pilar comenta el seu somni i les seves inquietuts a la seva família, que recolza el projecte amb la mateixa il·lusió i ganes d'ella.

Aquesta motivació i il·lusió dels fills, en Pere i Rosa Mª Martí, fa que comparteixen el somni i la idea amb els seus amics i parella, l'Albert Martín, el Pol Amat, el Javier Muñoz i la Núria Ortuño, que de seguida es contagien i es posen en marxa per tirar endavant aquest projecte.

Des de llavors tot un seguit d'investigacions, aprenentatges, formacions, idees i molta il·lusió i treball per part de tot l'equip, amb la col·laboració d'en Pere Martí pare en l'assesorament de la gestió de la organització, ha fet possible que aquest projecte vegi la llum i que un SOMNI COMPARTIT S'HAGI FET REALITAT.

El projecte vol ser una resposta a un món que no roman en un estat permanent o inamovible, i que tot el que habita dins d’ell, experimenta una evolució continua. Ens trobem en un moment o període, on s’estan percebent canvis força significatius. Canvis que ens afecten a nivell laboral, econòmic, educatiu i que, per tant, ho acabem patint emocionalment, nosaltres i les persones que ens envolten.

Estem sotmesos a estímuls estressants, preocupacions, canvis anímics... Un conjunt de fets que poden fer trontollar la nostra estabilitat i que no ens deixen arribar a aquest benestar personal que és tan important per les persones.

L’autoestima, la dedicació i el coneixement de nosaltres mateixos, són coses que dia a dia hem de cultivar i nodrir per sentir-nos amb el positivisme necessari per dur a terme les situacions que se’ns presenten. Sense aquestes sensacions és difícil arribar al benestar, i sense benestar, arribar a ser feliç és pràcticament impossible.

D'aquesta necessitat neix la idea de crear un “TALLER” on les persones poguéssim anar per "posar-nos a punt", "reparar alguns danys"... per arribar a un benestar personal que, de forma preventiva, ens prepari per viure.

En el nostre treball d'investigació hem recopilat informació sobre aspectes socials, econòmics, polítics i culturals, així com de la influència que aquests exerceixen en el ritme de vida, la percepció de benestar personal i la salut de les persones que els viuen. Hem consultat investigacions i resultats estadístics d'institucions i autors de renom, que corroboren aquesta relació negativa entre la capacitat d'adaptació de les persones a les situacions i circumstàncies viscudes i els moments sociopolítics, econòmics i culturals que s'estan vivint, així com l'augment que això ha suposat en algunes malalties com ara l'estrès, l'ansietat, la depressió, les àlgies de diversos tipus (més nombroses i freqüents les relacionades amb la columna vertebral), el TDHA, l’estrès i les depressions en infants i adolescents, el burnout, etc...

Tot aquest treball corrobora la necessitat de crear i dissenyar un mètode per a compartir amb el màxim de persones possibles, sense que sigui excloent, si és possible per ningú, per motius econòmics. Aquest mètode propi es basa en tècniques psicològiques de corrents sistèmiques, humanistes, conductistes i psicologia positiva, tècniques de coaching i de PNL, per crear una didàctica d'aprenentatge i formació informal i quotidiana, que,  a més de millorar la qualitat i el benestar físic, la capacitat d'aprenentatge i d'adaptació a l'entorn, també aporten una educació en valors.

Aquest projecte es basa en la ferma creença en les persones i la seva essència, i en que dins de cadascun de nosaltres hi ha un geni, un potencial del que moltes vegades no som conscients, i del que pretenem fer constància.

És ara quan hem d’agafar forces, creure en nosaltres mateixos i afrontar les situacions que rebem a diari amb decisió i sent conscients d’aquestes. Creiem que la base per saber afrontar-ho està dins nostre encara que, de vegades, molts de nosaltres no sabem ben bé com fer-ho.

D'aquest meravellós principi neix la idea d'aquesta associació sense ànim de lucre, "El Taller", i amb aquesta idea treballem els nostres objectius, pensant que podem representar un suport social a altres institucions i organitzacions públiques (serveis socials, educació, salut ...) i privades (empreses, centres assistencials ...) i convertir-nos en una organització d'utilitat pública.

no HI HA res imPOSSIBLE

Per tots nosaltres, aquesta ha estat la confirmació que les sinèrgies, la integració, les energies enfocades al mateix fi i treballar junts amb un objectiu comú, tenen com a resultat el compliment d'un SOMNI.

Tots sabem que és ara quan comença la tasca per aconseguir realment els nostres objectius, i estem preparats!!!